Употребление титула "Цезарь" в Древней Руси:
Повесть временных лет. "В лето 6360, индикта 15,[51] наченшю Михаилу цесарьствовати,[52] нача ся прозывати Руская земля. О семъ бо уведахом, яко при сем цесари приходиша Русь на Цесарьград, якоже писашеть в летописании грецком Темьже и отселе почнем и числа положим".
Евангелие от Матфея "(И҆) глаго́лаша є҆мꙋ̀: ке́саревъ. Тогда̀ гл҃а и҆̀мъ: воздади́те ᲂу҆́бѡ ке́сарєва ке́сареви, и҆ бж҃їѧ бг҃ови". (шрифт не поддерживается, см. http://www.my-bible.info/biblio/bib_tse … f.html#g22 )
Употребление титула "Царь" в древней Руси:
Повесть о разорении Рязани Батыем. "Въ лето 6745, въ фторое на десять лето по принесении чюдотворнаго образа ис Корсуня, прииде безбожный царь Батый на Русскую землю со множеством вой татарскыми и ста на реце на Воронеже".
Сказание о Мамаевом побоище. "Послы же възъвратившеся от царя къ своим княземъ и сказаша имъ, яко: «Царь Мамай здравить и велми вамъ за хвалу вашу великую, добръ глаголъ глаголеть»".
Тверская летопись. "Въ лето 6746. Зимоваша окааныи татарове подъ Чернымъ лесомъ и оттоле приидоша безвестно на Рязаньскую землю лесомъ съ царемъ ихъ Батиемь".
Никоновская летопись. "В лето 6757 (1249). Князь Глеб Василковичь... ходи во Орду к Батыеву сыну ко царю к Сартаку. Царь же Сартак почти его зело и отпусти в свою его отчину".
Повесть о стоянии на Угре. "Того же лета, злоименитый царь Ахмат… поиде на православное христьяньство, на Русь, на святые церкви и на великого князя, похваляся разорити святые церкви и все православие пленити и самого великого князя, яко же при Батый беше".
Никоновская летопись. "В лето 7027 (1519), месяца Декабря в 29, приехал к великому князю Василию Ивановичю всеа Русии ис Казани Кул-Дербыш з грамотою от сеита и от уланов и от князей и от карачей и от ичек и от мурз и от молн и от шыхзод и от всех Казанских людей. А писали в грамоте к великому государю, что Божиа воля ссталася, Магмед-Аминя царя Казанскаго во животе не стало, и били челом великому государю: "земля Казанская Божиа да и твоя государя великого князя, а мы холопи Божии да и твои государевы; и ты бы, государь, пожаловал, о нас омыслил и о всей земли Казанской, и о господаре бы еси пожаловал нам омыслил, как нам впередь быти"